Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi
SEO (Search Engine Optimization), eli hakukoneoptimointi, on digitaalisen markkinoinnin tärkeimpiä työkaluja. Optimoinnilla pyritään varmistamaan, että yrityksesi tuotteet ja palvelut näkyvät hakukoneiden hakutuloksissa mahdollisimman korkealla ja että yrityksesi sivuston sisältö vastaa sitä, mitä potentiaaliset asiakkaat verkosta etsivät. Tämä edellyttää verkkosivuston sisällön, metatietojen ja lähdekoodin muokkaamista sellaiseen muotoon, että hakukoneet ymmärtävät niitä paremmin. Oikein toteutettu hakukoneoptimointi parantaa yrityksesi sivuston näkyvyyttä ja sitä kautta nostaa sivuston kävijämääriä tuoden potentiaalisia asiakkaita sivustolle.
Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen
Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kahteen osa-alueeseen; Sisällölliseen– sekä latausnopeuden optimointiin.
Sivuston nopeusoptimointi
Ihmetyttääkö sivuston näkymättömyys Googlessa vaikka sivustoa on jo hakukoneoptimoitu? Vika voi löytyä sivuston teknisestä toteutuksesta suhteessa sivuston lataukseen. Jokin aikaa sitten Google ilmoitti, että se keskittyy ensimmäisenä mobiilin indeksointiin, koska verkkosivuja selataan niin paljon mobiililaitteilla.
Nopeusoptimoinnissa tutkitaan (ja korjataan) mitkä asiat mahdollisesti hidastavat sivuston latausta. Hidastavia tekijöitä voivat olla mm. palvelin, liian suuret kuvat, teema, fonttien lataus väärästä paikasta, sivuston rikkinäiset lisäosat. Muita asioita mitä käydään läpi on miten sivusto mukautuu mobiilissa eri näyttökokoon.
Hidas ja mobiiliin mukautumaton sivusto saa Googlelta miinuspisteitä.
Sisällön hakukoneoptimointi
Ensisijaisesti tärkein verkkosivujen optimointi on yksilöllinen ja relevantti sisältö. Muita hakunäkyvyyttä parantavia tekijöitä sisällöllisesti on mm. optimoitavan sivun url, otsikko, sivun ensimmäinen kappale, kuva (nimi, vaihtoehtoinen teksti), sivun ensimmäinen kappale ja avainsanat sekä niiden tiheys tekstissä.
Älä kopioi kilpailijoiden sisältöjä, sillä Google huomaa kopioidut sisällöt ja antaa siitä miinuspisteitä.
Muutama fakta Googlesta:
- 34 % hakijoista klikkaa ensimmäistä hakutulosta
- 17 % klikkaa toista hakutulosta
- 11 % klikkaa kolmatta hakutulosta
MEILLÄ ON KAKSI ERI TYYPPISTÄ OPTIMONTIA VALITTAVISSA
Me toteutamme kahta eri tyyppistä optimointia; Normaalia tekstiin, meta-kuvauksiin, hakusanoihin ym. liittyvää optimointia sekä sivuston nopeuteen sekä latautumiseen liittyviä optimointeja/ kustomointeja.
Hakukoneoptimoinnin lisäksi annamme asiakkaalle raportin suoritetuista optimointitöistä sekä parannusehdotuksen latausnopeuksien ja näkyvyyden parantamiseen entisestään. Hakukoneoptimointi ei ole viikon tai kahden projekti, vaan sitä tulee tehdä pitkäjänteisesti ja tuloksia mitataan ennemmin kuukausien kuin viikkojen jaksoilla.
Testaa sivustosi Googlen Test your mobile speed -työkalulla.Tutustu myös: Palvelinratkaisuihin sekä Verkkosivut yrityksille.
ASIANTUNTIJAMME
Yrityksesi markkinointiviestinnän tavoitteet ja haasteet ovat meille sydämemme asia. Pidämme huolta asiakkaistamme ja heidän palveluistaan tilanteessa kuin tilanteessa.


Tilaa uutiskirjeemme
Web Tech Designin uutiskirjeen tilaajana saat ajankohtaista tietoa kampanjoista, uutuustuotteista, tarjouksista sekä muista eduista!